July 17, 2008

I've been challenged/Jag har blivit utmanad

Okay SO I have been challenged by Lene! Thank you! Will write it in english and swedish!

Rules:
* describe the rules first
*answer all the questions
*Pick 6 people that you want to know more about and challenge them on their blogs, plus ask them to read yours.
*also let the person that challenged you know when you ave answered the challenge

5 things that are on you to do list:
1.clean up around the apartment
2.scan some layouts to put up here on the blog
3.write emails to my two best friends (which i should have done ages ago)
4.meet up with J
5.go to the Rix Fm festival

What did you do 10 years ago?
Ten years ago I was still in school. In to my second year in High School at Sannarpsgymnasiet. Would probably have summerbreak right about now so i probably enjoyed the free time just hanging out!

Places where you have lived:
Vagnhärad (outside Stockholm)
Washington D.C
Bologna, in Italy
and finally Halmstad

5 things you would do if you were a billionaire:
1.give som money to my near and dear
2.quit my job and pursue a career that i would like to do
3.travel
4.buy a house (so i can get my own hobbyroom...)
5.give some money to different organizations


Regler:
• Beskriv först reglerna
• Svara på alla frågor
• Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
• Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
1.städa här hemma (har typ dumpat allt innanför dörren...)
2.scanna in layouter för att lägga upp i bloggen
3.skriva emails till mina bästisar som jag skulle gjort för länge sedan
4.Träffa J
5. gå på RixFm festivalen ikväll

Vad gjorde du för 10 år sedan?
för tio år sedan så gick jag fortfarande i skolan. 2:a året på Sannarpsgymnasiet om jag kommer ihåg rätt....gud vad tiden går fort. Förmodligen så hade jag sommarlov o njöt nog av att vara fri!! :))

Ställen du bott på?
Vagnhärad (utanför stockholm)
Washington D.C
Bologna i italien
sist men inte minst Halmstad

5 Saker du skulle göra om du blev biljonär:
1.ge pengar till mina nära o kära
2.säga upp mig på jobbet och eftersträva en karriär jag vill ha
3.resa
4.köpa ett hus (så jag kan få ett stort hobbyrum....:) )
5.ge pengar till olika organisationer

Så jag vill veta mer om:
Emelie
Ulrika
Pille
Pia (tror redan att hon är utmanad)
Charlotte
Bodil

2 comments:

  1. Tack Mikaela.
    Så kul att få veta lite om dig! Vi har ju haft en kontakt ganska länge och det känns som jag känner dig!
    Ha en trevlig sommar och var rädd om dig!
    Kram Lene

    ReplyDelete
  2. Nu har jag svarat på samma frågor i min blogg! =)

    ReplyDelete